Usługi Microsoftu – Teams, Skype, Outlook i OneDrive – mają awarię. Problemy z platformą mają nie tylko mieszkańcy Polski, ale też wielu innych krajów, w tym również w USA. Dotychczas pojawiło się tysiące zgłoszeń z całego świata.
Jak wskazuje serwis Downdetector.pl, na którym można obserwować przerwy w dostawie poszczególnych usług w internecie, pierwsze zgłoszenia o awarii usług Microsoft masowo zaczęły napływać w środę rano po godz. 8:00. Dotychczas napłynęło kilkanaście tysięcy zgłoszeń o problemach z funkcjonowaniem aplikacji Teams i Skype, platformy Outlook i usługi OneDrive. Internauci zgłaszają również problemy z usługą Xbox Live.
Microsoft nie podał liczby użytkowników dotkniętych awarią, ale dane ze strony Downdetector.pl wykazały ponad 3900 incydentów w Indiach i ponad 900 w Japonii. Raporty o awariach pochodzą również z Australii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Zgłoszenia napływają także z największych miast w Polsce, m.in. Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Gdyni i Wrocławia. Gazeta.pl również doświadczyła problemów podczas korzystania z usługi Teams. Internauci wskazują, że w serwisie Outlook nie przychodzą nowe e-maile. Niektórzy użytkownicy skarżą się na brak dostępu do plików w OneDrive, a w Skype występują problemy z doładowaniem konta i kupowaniem subskrypcji.
Firma Microsoft potwierdziła na Twitterze, że wie o trwającej awarii i pracuje nad rozwiązaniem problemu. “Zidentyfikowaliśmy potencjalny problem z siecią i przeglądamy dane telemetryczne, aby określić kolejne kroki dla rozwiązania problemów” – czytamy.
Z usługi Microsoft Teams korzysta ponad 280 milionów ludzi na całym świecie. Stanowi ona integralną część codziennej działalności firm i szkół, które używają jej m.in. do wykonywania połączeń, planowania spotkań i organizacji pracy.