Google zapowiada, że będzie w najbliższych miesiącach namawiać wszystkich użytkowników webowej aplikacji pocztowej Gmail w bardziej zdecydowany sposób do przechodzenia na nowy, funkcjonujący już od miesiąca interfejs, tak aby w pewnym momencie odciąć ich na dobre od starego interfejsu.
Należy przypomnieć, że obecnie mamy do czynienia z okresem przejściowym i niektórzy indywidualni użytkownicy tej aplikacji mogą już pracować z nowym interfejsem. Jest to jednak ich wybór i nawet jeśli się na to zdecydują, mogą w każdej chwili jednym kliknięciem myszy wrócić do starego interfejsu.
Google uznał, że użytkownicy mieli dość czasu aby potestować nowy interfejs i nadszedł czas, aby go zacząć promować w firmach bardziej agresywny sposób. Dlatego nowy Gmail będzie od przyszłego miesiąca dostępny również dla biznesowych użytkowników pakietu G Suite.
Administratorzy zarządzający w firmach usługami G Suite będą wtedy mieli do wybory trzy opcje, które przygotowują użytkowników do przejścia na stałe na nowy interfejs Gmail.
Opcja 1. Włączyć automatycznie wszystkim użytkownikom nowy interfejs, ale dać im przez jakiś czas możliwość powrotu do starego.
Opcja. Udostępnić użytkownikom domyślnie dalej stary interfejs, ale poinformować ich, że mogą sami w każdej chwili ciągu kilku najbliższych tygodni przejść na nowy interfejs.
Opcja 3. Poinformować użytkowników, że mają do czynienia z nową wersją aplikacji Gmail i na razie mogą sami decydować o tym, z jakim interfejsem pracują (poprzednim lub nowym), ale licząc od tego momentu za cztery tygodnie będą mogli pracować tylko z nowym interfejsem.
Wszystko więc wskazuje na to iż Google dąży do tego, aby prawdopodobnie już we wrześniu, a najpóźniej w październiku, wszyscy użytkownicy Gmaila (a więc zarówno indywidualni, jak i korporacyjni) używali wyłącznie nowej wersji tej usługi i pożegnali się na dobre ze starym interfejsem.
Artykuł pochodzi ze strony www.computerworld.pl Autor: Janusz Chustecki